Review: Cobra Starship + Diesel Disko in de Melkweg

Aangekomen bij de melkweg stond er al een grote rij voor de jassen en ook de zaal stond toch behoorlijk vol maar gelukkig was het geen proppen om een fijn plekje te vinden.

Rond acht uur begon Diesel Disko, in het begin nogal spacende muziek, door middel van synths, zang,  gitaar en drum gaan de drie jongens lekker los. Het publiek is niet echt onder de indruk en de meningen over de kwaliteit zijn dan ook erg verschillend. Na drie nummers zie je toch de eerste hoofdjes mee schudden maar daar blijft het dan ook bij en na 20 minuten krijgt het publiek toch meer zin in Cobra Starship. Toch springen de eerste paar rijen er flink op los bij de laatste nummers. Maar als we in de pauze de rap nummers door de speakers horen gaat iedereen los, helaas voor Diesel Disko.

Na zeker drie kwartier hebben gewacht komt Cobra Starship met intro van mayor lazer – hold the line het podium op. Al gillend neemt het publiek ‘This City Is War’ in zich op en vanaf het eerste moment gaat iedereen uit zijn dak. Zanger Gabe houdt wel van een praatje en heeft onderhand bij elk nummer wel iets te vertellen maar storend is het niet. Zo worden we allemaal gedoopt tot cobra, en horen we bij de ‘Cobra’ gang. Zo kwamen onder andere   en ‘Bring It! (Snakes On A Plane)’ swingend voor bij.  Worden er voor  ‘Smile For The Paparazzi’ verschillende dans pasjes voorbereid voor zowel de jongens  en de meisjes in latino style. Tijdens ‘Bring It!’ wordt het nummer onderbroken en wordt er een meisje het podium opgevraagd. Zonder te weten wat ze moet doen wil iedereen het maar al te graag, uiteindelijk het podium op krijgt ze de microfoon van Gabe en rapt ze het stuk foutloos mee waarna een hartelijk applaus volgt.
Als het einde van de show in zicht komt, komt gitarist Ryland met een ‘Engels Woordenboek’ en laat zijn Nederlandse kunsten horen en ook laat hij trots weten dat hij heeft bijgedragen aan het Amsterdams tourisme met zijn nieuwe T-shirt met ‘Amsterdam’ er op.

Omdat het hun laatste show was van de tour, vonden ze het toch wel moeilijk om aan hun laatste nummer te beginnen. Blijkt er ook nog wat mist te zijn met de microfoon van Gabe, en krijgen we nog een speciaal door Ryland op zijn gitaar en verassend hoge stem cover optreden van ‘Estelle – American Boy’ te horen.

Maar als laatst natuurlijk toch wel de knaller van de avond, opgedragen aan alle dames in de zaal, ‘Good Girls Go Bad’. Alles bij elkaar zorgt voor een zeer geslaagd concert de sfeer zit er vanaf het begin in. De jongens bleven nog een dagje extra in Amsterdam. Hopelijk zorgt het er voor dat ze snel weer terug komen!

Foto’s: