Review: Sungrazer – Mirador

Review: Sungrazer – Mirador

De band Sungrazer heeft een tijdje geleden hun nieuwste album uitgebracht. De naam van dit album is ‘Mirador’. Dit album bevat maar 7 nummers, waarvan 1 nummer ongeveer 13 minuten duurt.

Het eerste nummer van het album heeft de naam ‘Wild Goose’. Een nummer dat rustig begint, met een stem dat mij doet denken aan een stevige rockband. Verder in dit nummer is te horen dat dit ook het geval is. Naarmate het einde van dit nummer nadert gaat het weer heel rustig. ‘Wild Goose’ luistert lekker weg, waardoor je denkt dat het een kort nummer is, maar toch duurt het nog 5 minuten.

Hierop volgt ‘Octo’, wat mij natuurlijk direct aan ‘Spongebob’ deed denken. Tijdens het luisteren doet het me niet meer denken aan ‘Spongebob’. Persoonlijk is dit niet een nummer dat mijn aandacht trekt, aangezien het compleet instrumentaal is en zelf vind ik het belangrijk dat er ook gezongen wordt. Maar voor de gamers onder ons, zou dit een perfect nummer zijn voor je ‘Call of Duty’ filmpje op YouTube. ‘Octo’ is het kortste nummer van Sungrazer dat op dit album staat.

Het nummer ‘Behind’ is ook weer een opvallend nummer, aangezien deze wel bijna een kwartier duurt! 13:48 Om precies te zijn. Net zoals ‘Wild Goose’ begint deze ook langzaam. Na 4 minuten begint er meer tempo in te komen en beginnen ook de iets ruigere klanken door de speakers te komen, wat mij natuurlijk wel heel erg aanspreekt. Maar na een aantal minuten begint het tempo er al weer uit te gaan, wat ik zelf wel weer heel mooi over vind gaan en dus voor mij zelf een pluspunt is! Uiteraard is het nog niet klaar en nadat het tempo waar gedaalt is, gaat het ook weer lekker hard. Op de album-hoes zelf staat aangegeven dat dit nummer ‘Behind’ heet, maar als ik de cd in de pc stop, staat er dat het nummer ‘Behond’ heet, dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon ‘Behind’ is, neem me het niet kwalijk als dit niet klopt ;).

Als laatste zet ik hieronder nog de coverart neer en de tracklist.

Tracklist Mirador:

1. Wild Goose