Review: D.R.U.G.S. op The Powerfest

Review: D.R.U.G.S. op The Powerfest

Op zondag 5 juni vond het indoorfestival The Powerfest weer plaats in de Melkweg te Amsterdam. Onder de vele bands zat ook de slechts 1 jaar oude band Destroy Rebuild Until God Shows (afgekort D.R.U.G.S). Deze band bestaat uit vele ex-leden van andere bands, waarvan Craig Owens (Chiodos) waarschijnlijk de bekendste is, met zijn unieke vocals. Wij konden helaas niet naar de show kijken in verband met de vreselijk felle lichtshow (waardoor wij na de eerste twee nummers al bijna op de grond vielen) maar Donnie (ex-beheerder MeetingScene) heeft toch voor ons een review kunnen schrijven!

De show van D.R.U.G.S. begon met een grootse entree met veel sound & light effects, en natuurlijk krijste de halve zaal zich schor voor deze band! Na een kort toespraakje begon de band met hun optreden, waar de fundering van de zaal al snel op de proef werd gesteld door de vele springende mensen. Jammer genoeg, ondanks de vele show elementen, viel het geluid vanaf het balkon tegen. De voluit gezongen clean vocals wisten de instrumenten niet te overstemmen. Het was vooral mijn eigen voorbereiding in de auto, onderweg naar mijn eigen woning in Hoofddorp voordat ik samen met mijn ‘aanhangsel’ naar Powerfest ging, waardoor ik mij in de sfeer kon inleven. Één ding moet ik D.R.U.G.S. nageven op Powerfest, en dat is het lef en de energie die ze uitstraalden. Vooral het zelfvertrouwen in de stem van Craig Owens, en de support vocals van Matt Good waren ondanks de slechte equalizing van het geluid nog oprecht en overtuigend. Vooral bij ‘Sex Life’ wist het publiek zich te vermaken. Uiteindelijk kan ik wel zeggen dat ik een heuse favoriet aan mijn lijst kan toevoegen in mijn iTunes-Library, en ik raad ook iedereen aan hen te supporten in de toekomst zodat we meer van ze zullen zien!

Houd je van Billy Talent maar wil je wat nieuws horen?
Destroy Rebuild Until God Shows is dan zeker een aanrader!