Review: Only Seven Left in de Kelder

Review: Only Seven Left in de Kelder

Het nieuwe jaar is pas net begonnen en de jongens van Only Seven Left zijn nu alweer op tour. Samen met de bands The Curlies en Monomania opende de band op vrijdag 7 januari in de Kelder, Amersfoort, de “3FM Presents” tour.

Om acht uur ’s avonds begon het programma in de Kelder. The Curlies verzorgden als eerste band het voorprogramma. Het is een drie-koppig punk bandje uit Utrecht die vol enthousiasme een strakke show wisten neer te zetten. De band had ook gedacht aan de mensen die hun repertoire niet kenden: ze speelden een cover van het nummer “Message In A Bottle”, een nummer van The Police.

Na The Curlies was het tijd voor Monomania, die band stond tijdens de “It Was All A Dream” tour ook al in het voorprogramma van Only Seven Left. Dat Monomania nog een keer werd uitgenodigd voor het voorprogramma van Only Seven Left is niet gek: de band heeft een catchy sound en weet het publiek op gang te krijgen. De band speelde o.a. de nummers “When Two Worlds Collide” en “We Are Divided”.

Eindelijk is het dan zover, de lichten gaan uit en het intro van “Saturday” begint, de “3FM Presents” tour is officieel begonnen. Na het spelen van “Sleeping Without You” en “Turbulence” is het tijd voor een nieuw nummer. Met “Emergency”, het nieuwe nummer van de band, brengt de band een nieuwe, gelikte sound. Ook speelde de band “Grenade“, een cover van Bruno Mars, in het nummer laat Hinne zien dat hij ook een zangtalent heeft! Dat de band druk aan het schrijven is wordt duidelijk als Only Seven Left aankondigt nog één nieuw liedje te spelen. Het nieuwe nummer “Top of the World” is een aanrader voor liefhebbers van Cash Cash, de band gebruikt namelijk soortgelijke effecten achter het nummer. De avond werd succesvol afgesloten met het nummer “Wake Up Call” waarna de band na de show nog tijd nam om te signeren en met de fans een praatje te maken bij de merchandise.